Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012


Ιλιάδα Συνέχεια Ραψωδίας Ζ.
Υποενότητα 3
«ο αποχωρισμός Έκτορα-Ανδρομάχης»
Έκτορας
Δράση: ετοιμάζεται  να πάει στην μάχη και αποχαιρετά την γυναίκα και το παιδί του.
Ηθογράφιση: Εμφανίζεται συγκρατημένος και πιστός στο χρέος του αλλά και ενθαρρυντικός προς την γυναίκα του.
Ανδρομάχη
Δράση: επιστρέφει στο παλάτι με τον γιό της μετά τον αποχαιρετισμό του Έκτορα.
Ηθογράφιση: είναι υπάκοη σύζυγος αλλά και λυπημένη γιατί μπορεί να μην ξαναδεί τον άνδρα της ποτέ.
            Στοιχεία:
Τυπικά επίθετα: ποθητής συμβίας/ μυροβόλο στήθος/ άνθρωπος γενναίος, δειλός/ αγπητή γυνή/ μάτια δακρυσμένα/ ανδροφόνου Έκτορος/ ανδρειωμένα χέρια.
Μεταφορές: στον Άρη δε θα με στείλει άνθρωπος/ έχε στον νουν/ κι απ’ την ψυχή ν τους έκαμεν ο θρήνος ν’ αναβρύσει.
Εικόνες: στην αγκαλιά της ποθητής…γελοκλαίοντας/ και πάλι εφόρεσε την περικεφαλαίαν/ ζωντανον τον Έκτορα στο σπίτι του εθρηνούσαν.
Αντίθεση: η εικόνα προετοιμασίας του Έκτορα για επιστροφή στη μάχη με τις ασχολίες των γυναικών στο σπίτι.
Προοικονομία: και ζωντανών τον Έκτορα… και δεν θα γυρίσει πλέον.
            Πολιτιστικά στοιχεία:
1.      η ρόκα. εργαλείο υφαντικής. ·Θεσμός της εποχής να υφαίνουν οι γυναίκες.
2.      αργαλειός. ξύλινη κατασκευή ύφανσης.
3.      θρήνος. Πανάρχαιο τραγούδι για την έκφραση των ζωντανών συναισθημάτων στους νεκρούς.
Μυθολογικά πρόσωπα:
Η μοίρα. Οι 3 αδερφές η Κλώθω η Λάχεσις και η Άτροπος. Καθόριζαν τις μοίρες των ανθρώπων.
      Διαχρονικά στοιχεία:
Η πορεία του ανθρώπου που καθορίζεται από την μοίρα.
      Υποενότητα 4
«ο Έκτορας επιστρέφει με τον Πάρη στη Μάχη».
Πάρης
Δράση: επιστρέφει βιαστικός προς τον Έκτορα, έτοιμος να τον ακολουθήσει στην μάχη.
Ηθογράφιση: υπάκουος, γενναίος και οκνηρός.
Έκτορας
Δράση: αποχωρίζεται την Ανδρομάχη και στο δρόμο του για τη μάχη συναντά τον αδερφό του.
Ηθογράφιση: είναι στοργικός και φιλικός προς τον αδερφό του. Είναι επικριτικός και τον κρίνει για τις πράξεις του. Επίσης είναι δίκαιος, καλοπροαίρετος και αισιόδοξος.
      Αισθητικά στοιχεία
Τυπικά-Κοσμητικά επίθετα:  πολύχαλκα και υπέρλαμπρα άρματα/ πτεροπόδηςκτ.λ.
Μεταφορές: ο Πριαμίδης Πάρης περήφανος καταίβενε με πόδια φτερομένα/ οι Τρώες που εξαιτίας σου βαρύν έχουν αγώνα.
Προσωποποιήσεις: τον φέρνουν στες μαθημένες του βοσκές γοργά τα γόνατα του.
Εικόνες: όταν σπάει δεσμόν καλοθρεμμένος ίππος… την χαίτην ανεμίζει κτ.λ.
Τραγική ειρωνεία: Ας πάμε και θα διορθοθούν… των Αχαιών τα πλήθη κτ.λ.
Παρομοιώσεις: και ως όταν σπάσει τον δεσμόν καλοθρεμένος ίππος… με πόδια φτερωμένα. κτ.λ.
      Ραψωδία Ι Υποενότητες 2.
Υποενότητα 1
«Ο λόγος του Οδυσσέα».
Οδυσσέας
Δράση: πάει στην σκηνή του Αχιλλέα και του ζητάει να επιστρέψει στην μάχη.
Ηθογράφιση: Έξυπνος ρήτορας, σοφός και άριστος διαχειριστής του λόγου.
      Αισθητικά στοιχεία
Τυπικά-Κοσμητικά επίθετα: άφθονα καλά/ ισόμοιρο τραπέζι/ ευφραντικό τραπέζι κτ.λ.
Μεταφορές: ζωσθείς την δύναμίν σου/ πότε να ‘λθ’ Ηώς κτ.λ.
Προσωποποιήσεις: πότε να ‘λθ’ Ηώς κτ.λ.
Εικόνες: άφθονα υπάρχουν στο… τραπέζι κτ.λ.
      Υποενότητα 2
«Η απάντησα του Αχιλλέα».
Αχιλλέας
Δράση: αρνείται να γυρίσει στην μάχη για να βοηθήσεις εκείνον τον ξιπασμένο Αγαμέμνονα που του έκλεψε τα λάφυρα του.
Ηθογράφιση: Παραμένει άπρακτος και αμίλητος, δεν απαντάει στον Οδυσσέα παρά μόνο όταν το σκεφτεί καλά τι θα του πει. Επίσης είναι και σκεφτικός.
      Αισθητικά στοιχεία
Τυπικά-Κοσμητικά επίθετα:  γοργοπόδης Αχχιλέυς κτ.λ.
Μεταφορές: ίσια θα ειπώ και καθαρά κτ.λ.
Προσωποποιήσεις: η Πόλη του Ιλίου κτ.λ.
Υπερβολές: και αν δέκ’ κτ.λ.
Παρομοιώσεις: και ως την χαψιά… μάνα.
Εικόνες: την χαψιά… μάνα κτ.λ.
                     Jka

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να εμφανίσετε την διεύθυνση των αρχείων pdf σημειώστε στην επιλογή "δεν λειτουργεί" για την γρήγορη επισκευή του link