Ιλιάδα Συνέχεια Ραψωδίας Ζ.
Υποενότητα 3
«ο αποχωρισμός Έκτορα-Ανδρομάχης»
Έκτορας
Δράση: ετοιμάζεται
να πάει στην μάχη και αποχαιρετά την γυναίκα και το παιδί του.
Ηθογράφιση: Εμφανίζεται συγκρατημένος και πιστός στο
χρέος του αλλά και ενθαρρυντικός προς την γυναίκα του.
Ανδρομάχη
Δράση: επιστρέφει στο παλάτι με τον γιό της μετά τον αποχαιρετισμό
του Έκτορα.
Ηθογράφιση: είναι υπάκοη σύζυγος αλλά και λυπημένη γιατί
μπορεί να μην ξαναδεί τον άνδρα της ποτέ.
Στοιχεία:
Τυπικά επίθετα: ποθητής συμβίας/ μυροβόλο στήθος/ άνθρωπος
γενναίος, δειλός/ αγπητή γυνή/ μάτια δακρυσμένα/ ανδροφόνου Έκτορος/
ανδρειωμένα χέρια.
Μεταφορές: στον Άρη δε θα με στείλει άνθρωπος/ έχε στον
νουν/ κι απ’ την ψυχή ν τους έκαμεν ο θρήνος ν’ αναβρύσει.
Εικόνες: στην αγκαλιά της ποθητής…γελοκλαίοντας/ και πάλι
εφόρεσε την περικεφαλαίαν/ ζωντανον τον Έκτορα στο σπίτι του εθρηνούσαν.
Αντίθεση: η εικόνα προετοιμασίας του Έκτορα για επιστροφή
στη μάχη με τις ασχολίες των γυναικών στο σπίτι.
Προοικονομία: και ζωντανών τον Έκτορα… και δεν θα γυρίσει
πλέον.
Πολιτιστικά
στοιχεία:
1. η
ρόκα. εργαλείο υφαντικής. ·Θεσμός της εποχής να υφαίνουν οι γυναίκες.
2. αργαλειός.
ξύλινη κατασκευή ύφανσης.
3. θρήνος.
Πανάρχαιο τραγούδι για την έκφραση των ζωντανών συναισθημάτων στους νεκρούς.
Μυθολογικά πρόσωπα:
Η μοίρα. Οι 3 αδερφές η Κλώθω η
Λάχεσις και η Άτροπος. Καθόριζαν τις μοίρες των ανθρώπων.
Διαχρονικά στοιχεία:
Η πορεία του ανθρώπου που
καθορίζεται από την μοίρα.
Υποενότητα 4
«ο Έκτορας επιστρέφει με τον
Πάρη στη Μάχη».
Πάρης
Δράση: επιστρέφει βιαστικός προς
τον Έκτορα, έτοιμος να τον ακολουθήσει στην μάχη.
Ηθογράφιση: υπάκουος, γενναίος
και οκνηρός.
Έκτορας
Δράση: αποχωρίζεται την
Ανδρομάχη και στο δρόμο του για τη μάχη συναντά τον αδερφό του.
Ηθογράφιση: είναι στοργικός και
φιλικός προς τον αδερφό του. Είναι επικριτικός και τον κρίνει για τις πράξεις
του. Επίσης είναι δίκαιος, καλοπροαίρετος και αισιόδοξος.
Αισθητικά στοιχεία
Τυπικά-Κοσμητικά επίθετα: πολύχαλκα και υπέρλαμπρα άρματα/
πτεροπόδηςκτ.λ.
Μεταφορές: ο Πριαμίδης Πάρης
περήφανος καταίβενε με πόδια φτερομένα/ οι Τρώες που εξαιτίας σου βαρύν έχουν
αγώνα.
Προσωποποιήσεις: τον φέρνουν
στες μαθημένες του βοσκές γοργά τα γόνατα του.
Εικόνες: όταν σπάει δεσμόν
καλοθρεμμένος ίππος… την χαίτην ανεμίζει κτ.λ.
Τραγική ειρωνεία: Ας πάμε και
θα διορθοθούν… των Αχαιών τα πλήθη κτ.λ.
Παρομοιώσεις: και ως όταν
σπάσει τον δεσμόν καλοθρεμένος ίππος… με πόδια φτερωμένα. κτ.λ.
Ραψωδία Ι Υποενότητες 2.
Υποενότητα 1
«Ο λόγος του Οδυσσέα».
Οδυσσέας
Δράση: πάει στην σκηνή του
Αχιλλέα και του ζητάει να επιστρέψει στην μάχη.
Ηθογράφιση: Έξυπνος ρήτορας,
σοφός και άριστος διαχειριστής του λόγου.
Αισθητικά στοιχεία
Τυπικά-Κοσμητικά επίθετα: άφθονα
καλά/ ισόμοιρο τραπέζι/ ευφραντικό τραπέζι κτ.λ.
Μεταφορές: ζωσθείς την δύναμίν
σου/ πότε να ‘λθ’ Ηώς κτ.λ.
Προσωποποιήσεις: πότε να ‘λθ’
Ηώς κτ.λ.
Εικόνες: άφθονα υπάρχουν στο…
τραπέζι κτ.λ.
Υποενότητα 2
«Η απάντησα του Αχιλλέα».
Αχιλλέας
Δράση: αρνείται να γυρίσει στην
μάχη για να βοηθήσεις εκείνον τον ξιπασμένο Αγαμέμνονα που του έκλεψε τα λάφυρα
του.
Ηθογράφιση: Παραμένει άπρακτος
και αμίλητος, δεν απαντάει στον Οδυσσέα παρά μόνο όταν το σκεφτεί καλά τι θα
του πει. Επίσης είναι και σκεφτικός.
Αισθητικά στοιχεία
Τυπικά-Κοσμητικά επίθετα: γοργοπόδης Αχχιλέυς κτ.λ.
Μεταφορές: ίσια θα ειπώ και
καθαρά κτ.λ.
Προσωποποιήσεις: η Πόλη του
Ιλίου κτ.λ.
Υπερβολές: και αν δέκ’ κτ.λ.
Παρομοιώσεις: και ως την χαψιά…
μάνα.
Εικόνες: την χαψιά… μάνα κτ.λ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να εμφανίσετε την διεύθυνση των αρχείων pdf σημειώστε στην επιλογή "δεν λειτουργεί" για την γρήγορη επισκευή του link